De nettowinst over de eerste drie maanden van het jaar verviervoudigde tot 1,21 miljard euro. Het concern kon vooral profiteren van een aanhoudend sterke vraag uit China en een verder herstel van de automarkt in de Verenigde Staten. De omzet klom in het eerste kwartaal met 34,7 procent tot 14,4 miljard euro.
De verkoop van BMW op het Chinese vasteland schoot met 71,6 procent omhoog tot 58.706 auto’s in het eerste kwartaal van dit jaar. Het merk is vooral populair bij relatief jonge welgestelde Chinezen.
‘Uitstekend begonnen’
,,De BMW Groep is het nieuwe financiële jaar uitstekend begonnen. We hebben een recordwinst behaald en meer auto’s verkocht in een eerste kwartaal dan ooit tevoren”, aldus BMW-topman Norbert Reithofer in een toelichting. Hij handhaaft de verwachting om dit jaar ruim meer dan 1,5 miljoen auto’s te verkopen.
De groep zag de verkoop van het merk BMW met 20,8 procent omhooggaan tot 321.175 miljoen stuks. De hogere verkoopaantallen waren grotendeels toe te schrijven aan de nieuwe BMW 5-Serie, waarvan de afzet meer dan verdubbelde tot 85.423 stuks. Maar ook modellen als het vlaggenschip de 7-Serie en de kleine SUV X1 waren gewild. De wereldwijde verkoop van Mini’s ging met 23 procent omhoog tot 60.860 stuks.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl